Nasıl plan yapıyorum? Nasıl planlı kalıyorum?

Herkese yeniden merhaba! Çalışmalar başlamışken nasıl plan yaptığımı ve planlı kaldığımı sizinle paylaşmak istedim. Bence başarıyı getiren şey düzenli ve planlı çalışmak. YGS-LYS senemde hiç sabahlara kadar uykusuz kalıp çalıştığım olmadı. Bunu yapmak çok zor değil, sadece hayatınızı planlayıp bir şeyleri rayına oturttuğunuzda gerisi geliyor.
Öncelikle planlarınızı yaparken gerçekçi olmaya çalışın. Yani normalde günde 5-6 saat çalışıyorken planlarınızda bunu 10 saat olarak yazmayın. Çünkü gerçekleştiremediğiniz planlar da bazen insanın motivasyonunu engelleyebiliyor. Planlarınızı yapabilmek için aslında bir defter sayfası bile yeterli olabilir. Ben bunun için bir ajanda kullanıyorum. Her pazar akşamı oturup o hafta yapmak istediklerimi günlere yerleştiriyorum. Eğer sınav senenizdeyseniz ya da yoğun tempoyla çalışıyorsanız sizin için önemli ya da zor olan dersleri aynı güne koymamaya çalışın. Örneğin hem matematik hem fizikte zorlanıyorsanız o ikisini aynı gün çalışmak sizi zorlayabilir. Aynı zamanda bu planı yaparken okuldaki ya da dersanedeki derslerinizi de dikkate alarak yapın. Tüm gün sayısal ya da tüm gün sözel dersleri çalışmamaya özen gösterin. Bir diğer konu da planlarınızı olabildiğince basitleştirerek yazmak. Hangi kitaptan ne çalışıp ne çözeceğiniz belli olsun ve planınıza bu şekilde yazın. Zamanını tam kesinleştiremediğiniz şeyler için de post-it’leri kullanabilirsiniz. Böylece o gün tamamlayamadığınız planınız olursa bir sonraki güne kaydırabilirsiniz.
Ortaokulda ya da lisede birçok rehber öğretmen plan yapmaktan bahsedip saat saat ne yapacağınızın yazılı olduğu planları elinize tutuşturmuştur diye düşünüyorum. Benim bahsettiğim bununla hiç ilgisi olmayan bir şey. Çünkü siz ne kadar saat saat plan yapsanız da o planları maksimum bir hafta uygulayabiliyorsunuz. Bir gün o saatte yediğiniz yemek diğer gün bir saat gecikebilir ve programa uyamaz hale gelirsiniz. Bu yüzden kesin saati belli olan şeyler(randevu, buluşma vb.) dışında saat yazmanızı önermiyorum.
Ayrıca hepimizin okulda teslim edeceğimiz ödevler ve gireceği sınavlar olduğu için bunların tarihlerini ajandanızda bir gün ya da birkaç gün öncesine not ederek hatırlayabilirsiniz. Ya da her haftanın pazartesi gününe o haftaki sınavlarınızı, ödevlerinizi bir post-it ile kaydedebilirsiniz. Ben bu şekilde hem unutmalarınızın hem de son güne bırakmaların önüne geçebilirsiniz diye düşünüyorum.
Son olarak bu plan sizin kendi planınız. Bu yüzden yaparken bir akşamınızı da harcasanız bu planı uyguladığınızda o harcadığınız zamanı fazlasıyla telafi edeceksiniz. Yalnız planınız size özel olduğu için her şeyi uzun uzun yazmak zorunda değilsiniz. Kısaltmalarla ya da ufak notlarla da kolayca anlayacağınız planlar yapabilirsiniz.
Sürekli deneme sınavlarına girenler içinse sınav sonuçlarınızı saklayıp ilerleyişinizi görmek çok önemli. Ama biliyorum ki o kadar fazla sonucu bir arada tutmak ve arayınca bulmak çok zor. Bu yüzden ajandanızda sınavı olduğunuz tarihe sonucunuzu not düşerseniz(özellikle netlerinizi ve puanınızı) sonraki sınavlarda tüm sonuçları bulmak yerine ajandanızı biraz karıştırarak bulabilirsiniz. Ya da bu iş için ajandanızda boş bir sayfa ayırıp tarih tarih sonucunuzu not edebilirsiniz.

Bugünlük benden bu kadar. Umarım hoşunuza giden, sizin için yararlı bir yazı olmuştur. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Nasıl plan yapıyorum? Nasıl planlı kalıyorum? Nasıl plan yapıyorum? Nasıl planlı kalıyorum? Reviewed by Bensu on Ağustos 15, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.