Özel Ders Mi? Dersane Mi? Evde Çalışmak Mı?

Merhaba! Tahmin ediyorum ki herkes çalışmaya başlamıştır. Başlamadıysanız da geç değil, hemen şimdi başlayabilirsiniz. Şimdi gelelim herkesin hayatında en az bir kere düşünüp kararsız kaldığı bir konuya. Dersaneye mi gitmeliyim? Özel ders mi almalıyım? Aslında ikisinin de avantaj ve dezavantajları var ve ikisini de deneyimlediğim için bu konuda yazmaya karar verdim.
Öncelikle maddi olarak karşılaştırmak istiyorum. Dersanelerin belirlediği ücretler var ve çok da uygun olduğunu söyleyemeyeceğim. Ancak dersanelerin ödüllü sınavlarına çalışıp burs alarak bu ücretin tamamını ödemeyebilirsiniz. Özel derste ise temeli sağlam olanlar, tüm konulardan ve derslerden özel ders almazsa dersaneye göre daha uygun fiyata gelebilir. Ancak eğer temeliniz sağlam değilse ve baştan başlıyorsanız özel ders biraz maliyetli olabilir.
Maddiyattan daha önemli olansa tabiki ne kadar faydalanabildiğiniz. Çünkü özel ders ve dersane birbirinden tamamen farklı şekillerde yarar sağlıyor. Dersanede toplu bir ortamdasınız ve kişisel olarak tüm sorunlarınızı çözemeyebiliyorsunuz. Öğretmenler tüm öğrencilerle ilgilenmek zorunda olduğu için özel derste olduğu gibi bir imkânınız yok. Ama dersanenin etüt, soru çözümü ve arkadaşlardan yardım alma gibi olanakları var. Özellikle de mezunlar için arkadaşlarla çalışma açısından faydalı olabilir diye düşünüyorum. Ben ne kadar etüt ve soru çözümlerinden yararlanamasam da özellikle bu konuda destek olabilir. Özel derste ise birebir çalışma fırsatı olduğu için eksiklerinizi hocalara direk söyleyip bu konu üzerinde yoğunlaşabiliyorsunuz. Soru çözümlerinde de aynı şekilde hocalara sorduğunuz sorulara göre sizin eksiklerinizi tespit edebilirler ve o konu üzerine gitmeniz daha kolay olabilir. Bahsetmek istediğim çok önemli bir diğer şey de deneme sınavları. Dersanelerde sınıf ortamında ve süreyle deneme çözmek gerçek sınava hazırlık açısından çok yararlı. Ayrıca Türkiye genelinde şubeleri olan bir dersaneyse Türkiye’deki yerinizi görmeniz açısından çok yararlı olabilir diye düşünüyorum ki bu sınav senesinde çok çok önemli bir şey.
Benim düşünceme gelirsek sınav senesinde özel ders almanın daha yararlı olduğunu düşünüyorum ama tabii bu maddi olanaklara da bağlı. Özel derse ek olarak dersanelerin dışarıdan öğrencileri alarak yaptığı ücretli deneme sınavlarına katılabilirsiniz. Sınav senesinden önceki senelerde ise dersanenin konuları tekrar etmek ve pekiştirmek için yararlı olduğunu düşünüyorum. Tabiki eğer maddi durumunuz uygunsa ikisini de tercih edebilirsiniz. Eğer ikisi içinde uygun değilse ise internetten ve Youtube videolarından yararlanabilirsiniz. Ancak bazı videolarda tamamen ezbere yönelik anlatım olduğunu gördüm kendi senemde. Bu yüzden lütfen ezberlemeye değil öğrenmeye çalışarak izleyin videoları. Ayrıca evde çalışmak gerçekten çok planlı ve iradeli olmayı gerektiriyor. Sabahları kalkacağınız saati, çalışacağınız dersi ve tabiki dinlenme zamanlarınızı kendinizin planlaması gerekiyor. Bu yüzden her zaman plan yapıp onları iradeli bir şekilde uygulamanız gerek. Yakın zamanda erken kalkmak için önerilerimi de yazacağım siz de isterseniz.

Benim bahsedeceklerim bu kadar. Aklıma başka şeyler gelirse yine eklemeler yaparım. Özel ders ya da dersane de olsa evde de çalışsanız umarım hedefinize ulaşıp istediğiniz yerlere gelirsiniz. Bu arada instagram DM’den çok güzel mesajlar alıyorum. Bana instagram adresimden ulaşıp yazabilirsiniz. Son söyleyeceğim şeyse daha önce bahsettiğim Nöropsikoloji serisinin birde Psikopatoloji serisi olduğunu gördüm ve onu da izlemeye başladım. TRT Belgesel’in Youtube kanalından ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Özel Ders Mi? Dersane Mi? Evde Çalışmak Mı? Özel Ders Mi? Dersane Mi? Evde Çalışmak Mı? Reviewed by Bensu on Ağustos 12, 2017 Rating: 5

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.