Tıp Fakültesinin İlk Senesinde Dersler

Merhaba! Tıp fakültesini kazandığımda hangi dersleri göreceğimi, sınavlarımın nasıl olacağını merak etmiştim. Hatta bir ay kala biraz araştırıp öğrenmeye çalışmıştım. Bu yüzden hem bu sene kazananlara hem de kazanmak isteyenlere bir fikir olması açısından bu yazıyı yazmak istedim. Öncelikle buradaki dersler bu sene benim gördüğüm dersler. Sonraki senelerde tabiki farklılık gösteriyor, aynı dersleri görmeyebiliyorsunuz. Daha fazla uzatmadan başlıyorum.
Anatomi: Belki de en zevkli ve tıbba en yakın olduğunuzu hissettiğiniz ders diyebilirim. Çok kapsamlı ve planlı bir çalışma gerektiriyor ancak insan vücudunu tanımak, organların yerlerini ve bağlantılarını görmek inanılmaz bir şey. Derslerin nasıl işlendiğinden bahsedeyim biraz. Öncelikle amfi derslerinde teorik bilgi alıyoruz. Sunumlar üzerinden işleniyor dersler ve daha sonra uygulama dersleri oluyor. Uygulama derslerinde teorik bilgileri maketler ve kadavralar üzerinde pekiştiriyoruz. Yaklaşık 10 kişilik gruplar halinde uygulama derslerini alıyoruz.
Histoloji: Histolojiye aslında “doku bilimi” de diyebiliriz. Gördüğümüz konuya göre dokuları mikroskobik olarak inceliyoruz. Anatomide olduğu gibi önce amfide teorik bilgi görüyoruz. Daha sonra ise laboratuvarlarda preparatlar üzerinde incelemeler yapıyoruz. Anatomiye göre daha kısa süreli uygulama dersleri oluyor diyebilirim.
Fizyoloji: Fizyolojide vücudun işleyişini görüyoruz desem yanlış olmaz sanırım. Gördüğümüz sisteme göre işleyişin nasıl olduğunu ve nerede neyin görev aldığını öğreniyoruz. Böylece aslında vücudumuzdaki tek bir kasın bile ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz. Birde her gün yaptığınız şeylerin nasıl olduğunu görmek, anlamak gerçekten değişik hissettiriyor. Fizyolojide teorik bilgi daha fazla yılda iki-üç kez uygulaması oluyor. Yine de çalışması en zevkli derslerden çünkü mantığını anlıyorsunuz ve aklınızda kalıyor.
Embriyoloji: Aslında embriyolojiyi pek sevdiğimi söyleyemem. Aslında güzel bir ders çünkü nereden nereye diyorsunuz. Ama yine de bana çok karmaşık geliyor, sanırım daha çalışmayı pek oturtamadım. Yine de embriyolojiyi gördüğümden beri bir gebe görünce: “Kaç aylık acaba? Yakalama-kavrama refleksi gelişmiş midir? Eğer bu kadar aylıksa annesi hareketlerini hissediyordur.” diye düşünmeden edemiyorum.
Biyokimya: Bazı konularının tek bir okumayla akılda kaldığı, bazı konularının günlerce ezber yaptırdığı ders diyebilirim. Bu sene en çok sevdiğim konu da en çok zorlandığım konu da bu derstendi. Aslında mantığını oturtunca çok zevkli bir ders ama bazı yerleri gerçekten çok ezber(özellikle tepkimeler). Maalesef ki sınavda da çok ezber sorular sorulduğu için bazen zorlayabiliyor.
Diğer dersler(Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Biyofizik, Biyoistatistik, Mikrobiyoloji): Bu tarz dersleri, bahsettiğim diğer dersler kadar yoğun görmüyorsunuz. Bu yüzden hepsini tek bir seferde yazmak istedim. Bun derslerin uygulaması olmuyor ve amfide de çok fazla teorik bilgi almıyorsunuz. Bu yüzden diğer derslere oranla daha rahat olduğunu söyleyebilirim.

Bu yazıyı yazarken iki ayda dersleri biraz unuttuğumu fark ettim. Severek çalıştıklarımı hatırlıyorum, oflaya poflaya ezber yaptıklarımı unutmuşum. Bu yüzden yüzüncü kez söylesem de severek, isteyerek çalışın ve her şeyi mantığına dayanarak “öğrenin”. Bu günlük benden bu kadar. Umarım yeni kazananları bilgilendirici, kazanmak isteyenleri de motive edici bir yazı olmuştur. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tıp Fakültesinin İlk Senesinde Dersler Tıp Fakültesinin İlk Senesinde Dersler Reviewed by Bensu on Ağustos 17, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.