Tıp Fakültesi’nin İlk Senesinde Kullandığım Kitaplar

Herkese merhaba! Geçen sene bu zamanlar araştırdığım konulardan biriydi tıp kitapları. Öncelikle tıp kitapları gerçekten çok pahalı ve çok kalın. Bu yüzden size tavsiyem çok fazla kitap almamanız. Tabii eğer okul dışında özel olarak çalışmak, okumak isterseniz o ayrı ama ben bu sene okul için kullandığım kitaplardan bahsedeceğim.
Sobotta Anatomi Atlası: Bence anatomi için en açıklayıcı ve öğretici atlas Sobotta. Genelde öğrenciler Netter ve Sobotta arasında kalıp fiyatı da kalınlığı da az olduğu için Netter’i tercih ederler. Ama Sobotta çok daha köklü ve bence Netter’e göre çok daha anlaşılır. Özellikle çizimlerin gerçeğe daha yakın olması da anatomi uygulamalarında size kolaylık sağlayabilir. Yanlış hatırlamıyorsam 500 lira gibi bir fiyatı var ama bu sizin meslek hayatınız boyunca bir kere alacağınız bir kitap olduğu için değer diyebilirim. Bu arada bazı okullarda sınıfça toplu alım yapıp daha uygun fiyata alınabiliyormuş bu yüzden okul açıldıktan sonra almanızı tavsiye edebilirim.
Lippincott Biyokimya: Zaten okul açıldığında ve biyokimya dersler başladığında bu kitabın adını sıkça duyarsınız. Biyokimyayı en açıklayıcı ve şematik şekilde anlatan kitap diyebilirim. Biyokimya için daha ağır ve kapsamlı kitaplar da var tabiki ama eğer biyokimya üzerine uzmanlık yapmıyorsanız bence çok da gerek yok. Benim ihtiyacımı fazlasıyla karşıladı diyebilirim.
Kaplan Arıncı Anatomi: Kaplan Arıncı anatomide markalaşmış bir isim zaten. Hem anatomi hem de nöranatomi için yazdığı iki ayrı kitap var. Anatomi için olanı bu sene kullandım. Bu kitabı sadece konu anlatımı gibi düşünebilirsiniz. Atlasla birlikte çalıştığınızda çok yararını görürsünüz diye düşünüyorum. Nöranatomi için olanı ise nerdeyse tüm 2.sınıfların elinde görmüştüm, sanırım bu sene benim de almam gerekecek.
Guyton ve Hall Fizyoloji: Öğrenciler arasında “kütük gibi” tanımı bence bu kitap için söylenmeli. O kadar ağır ki bir yere taşıyıp çalışma imkanınız yok. Eğer bu kitabın pdf halini bulabilirseniz kesinlikle indirip o şekilde çalışın. Onun dışında okulda kütüphanede ya da fotokopi halinde kullanmak bence daha mantıklı. Fizyoloji için de en kullanışlı ve anlaşılır kitabın Guyton Fizyoloji olduğunu düşünüyorum.

Baştada dediğim gibi çok fazla kitap almanızı önermiyorum. En fazla bu kadarına ihtiyacınız olur sanırım. Birde eğer Latince’ye çok önem verilip uzun uzun işleniyorsa sözlüğe ihtiyacınız olabilir. Zaten bunların dışında okuldaki sunumlarınız, notlarınız olacak. Bugünlük benden bu kadar, umarım yararlı bir yazı olmuştur. Sorunuz olursa bana instagram adresimden ulaşabilirsiniz. Kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tıp Fakültesi’nin İlk Senesinde Kullandığım Kitaplar Tıp Fakültesi’nin İlk Senesinde Kullandığım Kitaplar Reviewed by Bensu on Ağustos 20, 2017 Rating: 5

1 yorum:

  1. Diş hekimliği birinci sınıf öğrencisiyim. Genel anatomi dersimiz var ve hocamız Sobotta ve Gray's Anatomi önerdi. Birkaç tıp ve de birkaç diş hekimliği öğrencisiyle konuştum hepsi kitap almamamı ve slaytlardan çalışmamı söylüyor. Çok kafam karıştı. Bir yandan genel anatomi benim için ne kadar önemli olabilir ki diş öğrencisiyim diyorum bir yandan da hocamız dersine çok önem veren birine benzediği için önem vermem gerekiyormuş gibi hissediyorum. Ne yapmalıyım sizce? Sadece iki sene anatomi göreceğim. Bir fikriniz var mı :(

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.