Tıp Fakültesinde Çalışma Yöntemim

Herkese tekrar merhaba! Bu yazıyı yazıp yazmamayı çok düşündüm. Sonunda yazmaya karar verdim. Neden derseniz de hala çalışma yöntemimi oturttuğumu düşünmüyorum. Tıp fakültesinin ilk senesi genelde çalışma yönteminizi bulmakla geçiyor diyebilirim. Lisede hep yazarak, özet çıkararak çalışmıştım o yüzden bu sene de genelde bu şekilde ilerlemeye çalıştım. Daha fazla uzatmadan okulun sistemi ve çalışma yöntemime geçeyim.
Dokuz Eylül’de aktif eğitim sistemi uygulanıyor. Aktif eğitim her üniversitede farklı şekillerde uygulanabiliyor ama ben şuan kendi okulumdaki sistemden bahsedeceğim. Klasik eğitim sisteminde sunumlar ve uygulamalar varken aktif eğitimde bunlara ek olarak PDÖ oturumları da var. PDÖ oturumlarının temel mantığı simüle bir hasta üzerinde çalışarak hastalığını anlamak ve tedavi yöntemini bulmak. Her oturumda yaklaşık 10 kişilik gruplara bir hastanın öyküsü veriliyor ve biz birlikte tartışarak çözmeye çalışıyoruz. Tabii bunları o haftanın sunumlarına yönelik şekilde gerçekleştiriyoruz ve bu yüzden düzenli olarak sunumlara çalışmamız gerekiyor. Her hafta sunumlara çalışmak gerçekten kolay olmuyor, özellikle de zaman açısından. Ama yine de bu sistemi sevdiğimi söyleyebilirim. Çünkü tartışma ortamında konular daha kolay pekiştiriliyor ve yanlışlarımızı da daha kolay buluyoruz. Bir diğer faydası da sürekli olarak çalışmamızı sağlaması. O haftanın sunumlarına çalışmamız gerektiğini bildiğimizden diğer üniversitelerde olduğu gibi sunum biriktirme ihtimalimiz olmuyor. Okulun sisteminden kısaca bahsettikten sonra gelelim benim çalışma yöntemime. Dediğim gibi lisede genelde yazarak çalışıyordum. Bu yüzden de okul başladığında derslerde dinlediğim kadarıyla ve sunumlara aldığım notlarla çalışıyordum. Ama tabii sunumlarda hocanın söylediklerinin hepsini not alamıyordum. Bu yüzden ilk vizeden sonra derslerde alınan ses kayıtlarını dinlemeye başladım. Genelde hocaların anlattıklarını sunumlarla birlikte dinleyerek çalıştım. Bu yöntemi genelde daha kolay anlayabildiğim ve zorlanmadığım ders ve konularda kullandım. Tam olarak anlamadığımı düşündüğüm zamanlarda ise kitaplardan ve internetten faydalandım. Ama her şekilde özet çıkarmaktan ve yazmaktan vazgeçemedim. Tıp fakültesinde bu kadar yoğun sunumlar işlenirken hepsinin özetini çıkarmak gerçekten kolay olmuyor ama yine de bırakamıyorum. Yazmayınca anlamadığını düşünenlerdenim ben de.

Bu sene yazıp yazmamak konusunda kararsızım diyebilirim. Bir yanım “Koskoca Nöranatomi’yi mi yazacaksın?” diyor. Bir yanım ise “Yazmadan anlayamazsın.” diyor. Böyle böyle kendimle konuşuyorum bu konuda. Bakalım bu sene neler getirecek? Çalışma yöntemim değişirse bu yazıyı 2.sınıfın sonunda tekrarlayabilirim diye düşünüyorum. Umarım fakülteyi yeni kazanan ve kazanmak isteyen herkese faydalı olmuştur yazdıklarım.. Bu şekilde ya da başka şekilde çalışıp faydasını gören tıbbiyeliler yorum bırakabilir ya da instagram hesabımdan bana ulaşabilir. Umarım bol çalışmalı bir yıl geçiririz. Bugünlük benden bu kadar. Kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tıp Fakültesinde Çalışma Yöntemim Tıp Fakültesinde Çalışma Yöntemim Reviewed by Bensu on Ağustos 11, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.