Üniversitede İngilizce Dersinden Muaf Olmak İçin Öneriler


Merhaba! Birçok kişinin bu sene üniversiteyi kazandığını ve şuan kayıt heyecanını yaşadığını görüyorum. Öncelikle kayıt heyecanı ve telaşı en güzel heyecanlardan bence. Okulun karşısına geçip “Verdiğim emeğin karşılığını aldım ve bu okulda okuyacağım.” diyebilmek çok başka bir şey. Hayallerinize bir adım daha yaklaştığınızı hissediyorsunuz ve bu size büyük bir güç veriyor. Maalesef ki üniversitenin ilk senesinde almaya başlayacağınız zorunlu dersler var. Bu dersleri hangi bölümde olursanız olun almak zorundasınız. Ve tabiki mezun olana kadar da bu derslerden geçmeniz gerekiyor. Benim size tavsiyem ise mümkün olduğunca birinci sınıfta bu derslerden geçin ve sonraki senelerde rahat edin. İngilizcede ise biraz daha farklı bir durum söz konusu. Hazırlık sınıfı olan okullarda sınav ile hazırlık sınıfı atlanabiliyor. Olmayanlarda ise haftada 4 saatlik bir ingilizce dersi var. Bu 4 saati ingilizcemi pekiştiririm olarak düşünmeyin. Çünkü şuanki ingilizce seviyenizden değil baştan başlayacaksınız ve bu da sizin için büyük bir zaman kaybı demek. Özellikle tıp gibi ders yoğunluğu yeterince fazla olan bölümlerde 4 saat gibi bir boşluğun ne kadar güzel olduğunu okul başlayınca daha iyi anlayacaksınız. Bu yüzden size tavsiyem okulun başında yapılan bu ingilizce sınavlarına küçük bir hazırlık yaparak girmeniz ve muaf olmanız.
Ben yaz tatilinde bu sınavı duyduğumda çok gözümde büyütüp yapamayacağımı düşünmüştüm. Çünkü bazı okulların hazırlık sınıfını atlamak için yaptıkları sınavlar gerçekten zor olabiliyor. Ama ingilizce dersinden muafiyet için yapılan sınavlar daha kolay ve yapılabilir düzeyde. Ortaokul ve lisede herkes az çok ingilizce dersinde bir şeyler öğrenmiştir diye düşünüyorum. En azından temel düzeyde bilginizin olması bunu geliştirmeniz için bile iyi bir şey. Eğer yeterli değil diyorsanız da başlamak için hiç de geç değil. Bu tarz sınavlarda daha çok temel bilgileri sınamak için sorular soruluyor. Örneğin artikeller, zamirler, fiillerin ikinci ve üçüncü halleri, grammer bilgileri vb. lisede de gördüğümüz konulardan soru soruluyor. Tabii sınava girmeden önce bu sınavla ilgili birçok şey duyacaksınız ki bunların bir kısmı doğru, bir kısmı yanlış. Örneğin bana çok çok zor bir sınav olduğunu, çok az kişinin geçtiğini söylemişlerdi ki öyle olmadığını sınavdan sonra ve sonuçlar açıklanınca gördüm. Böyle anlatıyorum diye çok kolay bir sınav olduğunu da düşünmeyin, tabiki zor soruları da var. Ama en azından geçilemeyecek bir sınav olduğunu düşünmüyorum.
 Şimdi benim önerilerime gelecek olursak 12.sınıfta ve yaz döneminde ingilizceye çok ağırlık verilmediği için bazı bilgiler unutuluyor. Bunu önlemek için telefonunuza ingilizce tekrarı yapabileceğiniz uygulamalar yükleyebilirsiniz. Örneğin Duolingo ve Memrise programları özellikle bilgilerinizi pekiştirmek için ideal. Hem evde olmadığınız zamanlarda da telefonunuzdan açıp kullanabiliyorsunuz  hem de uzun zamanlar harcamadan temel bilgileri hatırlayabiliyorsunuz.
Bu yüzden bu tarz programları çok yararlı buluyorum. Bunun dışında diziler ve filmlerin de size büyük katkısı olacaktır. Özellikle temelinizi sorgulayan sorular genelde insanın kulağına hoş gelen seçeneği işaretlemesidir ve bunu kulak dolgunluğu ile kazanabilirsiniz. Örneğin bir filmde bir artikelin kullanımını duyarsınız ve sınavda bu sizin bir soruyu doğru yapmanızı sağlayabilir. Bu yüzden filmler ve diziler de hem ingilizcenize hem de bu sınava yapacağınız en büyük katkı bence.
Sanırım bu yazıda baya uzun konuştum. Umarım bu sınavda da başarılı olursunuz ve daha çok zamanı kendinize ayırırsınız. Şimdilik bahsedeceklerim bu kadar. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Üniversitede İngilizce Dersinden Muaf Olmak İçin Öneriler Üniversitede İngilizce Dersinden Muaf Olmak İçin Öneriler Reviewed by Ömer İrez on Ağustos 14, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.