Ygs Sonucum Nasıldı ve Ygs'ye Nasıl Çalıştım?

Herkese merhaba! Herkes çalışmalara başlamışken ben de YGS’ye nasıl çalıştığımı anlatmak istedim. Öncelikle Ben YGS’ye 2016’da girmiştim. Bunu düşünerek okursanız ve sonuçları da buna göre değerlendirirseniz sevinirim. Öncelikle YGS netlerim bu şekildeydi:


Şimdi gelelim nasıl çalıştığıma. Benim girdiğim seneye kadar hep Türkçe’de uzun paragraf soruları sorulmuştu ve bu yüzden biz de uzun uzun sorular çözdük hep. Özellikle sözcük, cümle ve paragraf anlamdan günde en az bir test çözmeniz size çok şey katacaktır. 30 dakika bile sürmez birer test çözmek diye düşünüyorum. Dilbilgisi konularını biliyordum sadece okulda hocalar üzerinden geçerken dinledim ve bol bol test çözdüm. Bazen okulda ya da dersanelerde türkçe derslerinin işlendiği zamanlarda matematik ya da fen sorusu çözenler olabiliyor. Ama unutmayın ki türkçeden yapacağınız bir soru matematik ya da fen sorusundan daha değersiz değil sizin için. Bu yüzden her dersi kendi zamanında dinleyin ve o dersin sorusunu çözün. Dediğim gibi yazım kuralları dışında dilbilgisi konularını biliyordum. Yazım kurallarında ise farklı kaynaklardan olabildiğince soru görmeye çalıştım. Ve tabiki en önemlisi denemeler. Denemelerde yaptığınız her hatayı, aklınıza takılan her cümleyi hocalarınıza sorun. Bu gerçekten çok önemli çünkü hocanızın o sorunun çözümüyle ilgili söylediği tek bir cümle size sınavda soru kazandırabilir. Türkçe konusunda söyleyebileceğim bir diğer şey ise zaman bulduğunuzda mutlaka kitap okumaya çalışın. Bunu molalarınızda, otobüs ya da serviste bile yapabilirsiniz. Özellikle anlam sorularında size büyük katkısı olacaktır.
Matematik için mutlaka programlı gidin. Bence en önemlisi bu. Programlı derken 3 hafta boyunca aynı konuya çalışmayın mesela. Çünkü YGS’nin çoğu sorusu mantık sorusu ve bir konuyu 3  kitaptan çözmektense bir kitabı tamamen bitirmeniz ve tüm yapamadığınız tüm soruları hocalarınıza sormanız sizin için daha iyi olur. Bunun dışında size tavsiyem olabildiğince az formül ezberlemeniz. Ben her zaman öğrenmeye dayalı çalışan biriyim çünkü ezberlediğim formülleri uzun süre aklımda tutamıyorum. Zaten YGS’de pek fazla formüle de ihtiyacınız yok. Dediğim gibi kapsamlı bir kitabı tam anlamıyla bitirmek hem konuları pekiştirmenizi sağlar hem de size özgüven katar. Yine çözeceğiniz denemelerde yapamadıklarınızı mutlaka hocalarınıza sorun. Hatta çok uzun çözdüğünüzü düşündüğünüz soruları da hocanıza sorun. Çünkü böyle sorularda genelde göremediğiniz kolay bir çözüm yolu vardır. Geometri için de aynı fikirdeyim. Ancak geometride YGS ve LYS’yi keskin bir çizgiyle ayırmak mümkün değil. Bu yüzden LYS geometri kitabından çözdüğünüz konuları tekrar YGS kitabından çözmenize gerek yok diye düşünüyorum.
Fen bilimlerine öncelikle fizikten başlamak istiyorum. Çünkü bence en yanlış çalışılan derslerden biri fizik. Özellikle hedefi yüksek öğrenciler çok zor ve saçma kitaplar alıyor ve bu yüzden gerçek sınavda çok zorlanıyor. Bunun nedeni YGS’nin mantık sınavı olduğunu unutup zor soru çözmeye yönelmeleri. Bence kitap seçiminde özellikle fizik için YGS’deki soru tipine yakın soruları olan kitapları seçin. Özellikle değişik soruları olan kitapları alırsanız sizin düşünmenizi sağlar ve sınavda zorlanmazsınız diye düşünüyorum. Kimya için ise YGS’deki en kolay ders diyebilirim sanırım. Konuları çalışıp bir kitabı bitirmeniz yeterli bence. Şimdiye kadar çok zor, yapılamayacak düzeyde sorular da çıkmadığı için bir kitabı bitirmek yeterli olur diye düşünüyorum. Biyolojide YGS-LYS ayrımı yapmayı çok doğru bulmuyorum. Bence tüm konuları birlikte çalışmalısınız. Ben bu şekilde yaptım ve çok yararını gördüğümü söyleyebilirim. Bu konuda da özellikle tıp isteyenler için gördüğünüz değişik biyoloji sorularını kitaplardan kesip saklayabilirsiniz. Ne kadar çok soru tipi ve değişik soru görürseniz o kadar iyi diye düşünüyorum.
Sosyali sona bırakma sebebim sanırım çok iyi yapamıyor olmak. Özellikle coğrafyada çok zorlandım diyebilirim. Bu dersleri çalışmaya yaz tatilinde başlamadım. Okul açıldığında ufak ufak çalıştım diyebilirim. Zaten netlerimden de anlaşılacağı gibi pek iyi değildim sosyalde. Sadece coğrafyada Doping Hafıza’nın videolarını kullandığımı söyleyebilirim. Videoları çok akılda kalıcı, çok yararlı. Ancak ben tamamını izlemedim, çok üzerine düşmedim sanırım. Sosyal için çok da pişman olduğumu söyleyemem çünkü çalışsam da yapabileceğim sorular değildi.
Çok uzattım sanırım ama “Şunu da yazayım.” diye diye uzadı. Daha fazla uzatmıyorum. Bana ulaşmak isterseniz instagramda DM atabilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Ygs Sonucum Nasıldı ve Ygs'ye Nasıl Çalıştım? Ygs Sonucum Nasıldı ve Ygs'ye Nasıl Çalıştım? Reviewed by Bensu on Ağustos 16, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.