Daha Uzun Periyotlarla Çalışmak İçin Öneriler

Merhaba! Okul başladı ve derslerim aynı yoğunluğuyla devam ediyor. Bu yüzden uzun zaman masa başında oturmam gerekiyor. Genelde bu konuda çok zorluk çekmezdim ama sanırım bu sene henüz okula tam alışamadım. Tatil çok hızlı bitmiş gibi geliyor ve ben tatil modundan çıkamıyorum. Bu yüzden hem yazmak için hem de kendim için küçük bir araştırma yaptım ve daha uzun periyotlarla çalışmak için bazı öneriler buldum. Bazıları zaten uyguladığım şeylerdi, bazılarını ise uygulamaya başladım. Genelde büyük sınavlara hazırlanırken ya da gerçekten bir düzen oturtmak istediğimde böyle şeylerin yararlı olduğunu düşünüyorum. O zaman daha fazla uzatmadan önerilerime geçiyorum.

İlk önerim dikkatinizi toparlayabileceğiniz bir ortamda olmanız ve rahat kıyafetler giymeniz. Özellikle kütüphane gibi sessiz ortamlarda ya da evdeyseniz kapınızı kapatıp telefonu kendinizden uzaklaştırarak bu ortamı sağlayabilirsiniz. Çalışırken rahat kıyafetler giymenizi öneririm. Bu herkese göre farklılık gösterebilir tabiki ama sweatshirt, tshirt, tayt, eşofman gibi içinde rahat hissettiğiniz kıyafetleri tercih edebilirsiniz. Evde ya da yurtta ise zaten daha rahat kıyafetlerle çalışıyorsunuzdur diye düşünüyorum.

İkinci önerim molalarınızı planlayın ve mola verdiğinizde çalışma ortamınızdan uzaklaşın. Bu özellikle zamanınızı verimli kullanmanız açısından çok önemli. Şimdiye kadar genelde çok yorulduğumu hissettiğimde masadan kalkıyordum ama sanırım bundan sonra kendime belirli periyotlar belirleyeceğim ve buna uyarak ders çalışacağım. Molalarda ise mutlaka masanın başından kalkın ve eğer odanızda ya da yurdun etüt odalarında iseniz dışarı çıkın. Eğer kütüphanede iseniz bir şeyler atıştırmak ya da içmek için dışarı çıkabilirsiniz. Bu ayrıca derse döndüğünüzde daha kolay odaklanmanızı sağlayacaktır ve ders çalıştığınız saatler ile molalarınızın birbirine karışmasını önleyecektir. Ancak genelde öğrenciler masadan kalkınca televizyona, telefona ya da sohbet etmeye dalıyor. Bu yüzden molalarınızda özellikle buna dikkat edin ve kendinize koyduğunuz programa uymaya çalışın.

Üçüncü önerim çalışmanızı planlayın ve bu plana göre hareket edin. Bunu haftalık ya da birkaç haftalık şekilde yapabilirsiniz. Çalışacağınız günler için hangi konuyu, hangi kitaptan, kaç soru çözerek çalışacağınızı ve konu tekrarlarınızı planlayarak daha verimli çalışabilirsiniz. Bu planlarınızı olabildiğince spesifikleştirmek sizin gün içinde yapacaklarınız konusunda daha istekli olmanızı sağlar. Bunun yanında sabah kalktığınızda “Bugün ne yapacağım, ne çalışacağım?” diye düşünmenize gerek kalmaz. Ayrıca sınava girecek öğrenciler deneme sınavı yapacakları zamanları önceden planlarsa hem hedefledikleri deneme sayısına ulaşabilirler hem de boş kalınca deneme çözme durumundan uzaklaşırlar. Bu yüzden çalışacağınız günleri önceden planlayarak gitmenizi öneririm.

Dördüncü önerim çalışma ortamınızı arada bir değiştirmeye çalışın. Bunu çok sık yapmanız odaklanmanızı zorlaştırabilir fakat sürekli aynı ortamda çalışmak da bir süre sonra sıkıcı olabiliyor ve ders çalışmaya karşı isteksizlik başlıyor. Bunu engellemek için arada bir çalışma ortamınızı kütüphane, cafe ve kendi çalışma ortamınız arasında değiştirebilirsiniz. Bu ortamlarda aldığınız verimi en iyi siz bilebilirsiniz. Herkes kütüphanede çalışıyor diye ya da cafede ders çalışıyor diye sizin de orada verim alabileceğiniz anlamına gelmiyor. Başkasının yaptığı ya da söylediğine göre değil kendi düşüncenize göre ortamınızı seçin.

Beşinci ve son önerim ise yeteri kadar uyumanız. Sınavlara hazırlandığınız dönemde uzun bir dönemin içindesiniz. Belki duymuşsunuzdur, bu dönemler için genelde “Kısa mesafe koşusu değil, maraton.” yorumu yapılır. Buna kesinlikle katılıyorum. Bu yüzden önemli olan bir anda kendinizi yorup enerjinizi tüketmemek ve uyku dengenizi bozmamak. Bunu sınavın bittiği güne kadar kendinize alışkanlık edinirseniz çok daha dinç ve istekli bir şekilde çalışırsınız, ki bu da daha uzun periyotlarla çalışmanızı sağlar.


Bu yazıyı bitirir bitirmez kendime bir haftalık çalışma programı ayarlamayı düşünüyorum. Umarım sizin için de yararlı bir yazı olmuştur. Bu aralar çok yazı paylaşamıyorum ama elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Instagram hesabımdan bana her zaman ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Daha Uzun Periyotlarla Çalışmak İçin Öneriler Daha Uzun Periyotlarla Çalışmak İçin Öneriler Reviewed by Bensu on Eylül 25, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.