Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi

dokuz eylül üniversitesi tıp fakültesi
Merhaba! Bugün okulumun avantajları ve dezavantajlarını yazmaya karar verdim. Instagramda çok fazla Dokuz Eylül’ü hedefleyen görüyorum ve bu beni sevindiriyor. Açıkçası okulla ilgili yanlış bilinen çok şey var ve ben de hem bu yanlışları düzeltmek hem de merak ettikleriniz varsa cevap olması açısından yazmak istedim. O zaman başlayalım.

Konum ve Kampüs

Öncelikle okulun konumundan bahsetmek istiyorum. Normalde Dokuz Eylül’ün diğer fakülteleri Buca’daki Tınaztepe Kampüsünde. Sağlıkla ilgili fakülteler (Tıp, Hemşirelik, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ve Sağlık Meslek Yüksekokulu) ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ise Narlıdere’deki Hastane Kampüsü’nde bulunuyor. Bu yüzden diğer fakültelerle bir araya gelemiyorsunuz daha çok kendi fakültenizle birliktesiniz. Aslında bu iyi bir şey çünkü diğer fakülteler Tıp fakültesi kadar zorlamadığı e ders saatleri o kadar yoğun olmadığı için öğrencilerde daha fazla bıkkınlık yaratıyor diye düşünüyorum.

Eğitim Sistemi

Tıp fakültelerinin eğitim sistemleri birbirlerinden çok farklı. Türkiye’de entegre, klasik, hibrit ve PDÖ sistemlerinin uygulandığı üniversiteler var. Dokuz Eylül’de PDÖ(Probleme Dayalı Öğrenim) sistemi kullanılıyor. Açıkçası birçok öğrencinin memnun olmamasına karşın ben bu sistemden oldukça memnunum. Daha önce nasıl uygulandığını Tıp FakültesindeÇalışma Yöntemim yazımda anlatmıştım. Eğer sistem hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz o yazıma da bakabilirsiniz.

Sosyal Olanaklar

Aslında Narlıdere kampüsü diğer üniversite kampüsleri gibi çok sosyal bir kampüs değil. Büyük bir kısmını hastane ve otoparklar oluşturuyor. Bu yüzden de kampüs içinde zaman geçirebilecek çok fazla mekan yok. Ancak kampüse 1 km gibi bir mesafede sırasıyla 4-5 tane AVM bulunuyor. Bu AVM’lerde yemek, sinema, alışveriş gibi birçok şeyi yapma imkanınız var. Ayrıca kampüsün dışında da cafeler ve restaurantlar var. Bu yüzden biraz yürümeyle birçok yere ulaşabilirsiniz.

Akademik Kadro ve Öğrenci Sayısı

Akademik açıdan okulun kadrosu gerçekten beklediğimden de iyi diyebilirim. Hocaların nerdeyse hepsi çok samimi ve işerini gerçekten severek yapıyorlar. Bu da tabiki sonuçta başarıyı getiriyor. Özellikle öğrencilere yaklaşımları ve ilgileri gerçekten cesaret ve motivasyon kaynağı. Öğrenci sayısına gelirsek biraz fazla olduğunu düşünüyorum. Önceki yıllarda daha az öğrenci alımı olduğu için okulun olanaklarından(maket, kütüphane, kitap) daha rahat yararlanılabiliyormuş. Bizim dönemimizde ise 270 civarı öğrenci alındı ve kalanlarla birlikte bu sayı 350’yi geçti. Umarım bundan sonraki senelerde öğrenci alımlarını azaltıp öğrencilerin bu olanaklardan daha kolay yararlanmasını sağlarlar.

Hastane

Her ne kadar hastaneye çok fazla girme şansım olmasa da gözlemlediğim kadarıyla bir Tıp öğrencisi için ideal diyebilirim. Hem büyük olması hem de çok faklı vakalarla karşılaşma imkanı olması sayesinde bu yorumu yapabiliyorum. Önümüzdeki senelerde hastanede daha fazla zaman geçirdiğimde bu konuda daha detaylı yorum yapabilirim diye düşünüyorum.

Öğrencilerin Genel Görüşü

Bu konuda çok kutuplaşma olmasına rağmen okul genelde beklentiyi karşılıyor. genelde eleştirilen iki konu var: Kampüsün olanaklarının azlığı ve eğitim sistemi. Aslında ikisi de beklentiyle değişebilecek şeyler. Dediğim gibi bu iki konu dışında gelen öğrencilerin genel görüşü iyi olduğu yönünde.


Umarım aranızdan birçok kişi önümüzdeki yıllarda Dokuz Eylül’ü kazanır ve okuma fırsatı bulur. Eğer merak ettikleriniz olursa bana instagram DM’den ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Reviewed by Bensu on Eylül 05, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.