Geometriye Nasıl Çalıştım? Çalışma Önerilerim Neler?

Merhaba! Bugün en nankör dersle, geometriyle buradayım. Nankör çünkü en çabuk unutulan ve zorluk çekilen ders geometri. Genelde öğrenciler hep geometriden şikayetçi olurlar ve ben de bu konuda çok soru alınca geometriyi ayrı olarak yazmak istedim. Daha önce YGS’ye Nasıl Çalıştım? ve LYS’ye Nasıl Çalıştım? olarak iki yazı yazmıştım. Eğer isterseniz onlara da bakabilirsiniz.
Şimdi gelelim geometriye. Geometri temelli olarak giden bir ders. Yani bir konuyu öğrenip diğerine geçince onu sindirmeniz daha kolay oluyor. Örneğin üçgenleri kurallarıyla öğrenip, bol soru çözünce dörtgenlerde de rahat edebilirsiniz. Çünkü dörtgen sorularında üçgen kuralları ve özellikleri kullanılıyor. Bu yüzden özellikle geometride temelli olarak gitmek çok önemli. Genelde kitaplarda bu sıraya uyarak hazırlanıyor. Bu yüzden siz de kitaplara göre ilerleyebilirsiniz.
Geometride hiç temeliniz yoksa öncelikle bol örnekli bir kitapla başlayabilirsiniz. İlk aşamada daha kolay bir kitapla başlayıp temel edinebilirsiniz. Daha sonra ise biraz daha zor ve ÖSYM tarzı soru soran bir kitaba geçebilirsiniz. Geometri için en önemli şey yapamadığınız soruları hocalarınıza sormanız. Çünkü geometride soruları görmek için hocaların bakış açılarını anlamanız ve onlar gibi bakmayı öğrenmeniz gerekiyor. Bu da ancak bol soru çözüp yapamadıklarınızı sormakla gelişecek bir şey.
Benim aslında tüm dersler için olduğu gibi geometri için de önerim her sınıfın konularını o sene halletmeniz. Eğer son sınıfta değilseniz bence bu şekilde çalışabilirsiniz. Dediğim gibi böylece hem temelli çalışmış olursunuz hem de 12.sınıfta YGS-LYS’ye çalışırken zorluk çekmezsiniz.
Geometri çok nankör dedim ama bu sorunu çözmek zor değil. Unutmamak için düzenli bir şekilde soru çözmeniz gerekiyor. Aslında benim girdiğim sene ve daha önce LYS’de matematik ve geometri ayrıydı. Bu bizim için bir avantajdı çünkü konularımın çoğunu bitirince bol bol geometri denemesi çözmeye başlamıştım. Hem tüm konulardan soru görebiliyordum hem de 1-2 günde bir çözerek konuları unutmuyordum. Size de tavsiyem konuları hallettikçe düzenli soru çözümlerinizi farklı konulardan yapmanız. Örneğin bir düzen oturttunuz ve her gün 20 geometri sorusu çözmeye karar verdiniz. Bu 20 sorunun hepsi aynı konudan olmasın. Her gün 2-3 farklı konudan soru çözün ve böylece her gün o konuları hatırlamış olursunuz.
Ve son olarak gelelim YGS-LYS ayrımı yapıp yapmamakta. Ben bu ayrımı çok mantıklı bulmuyorum açıkçası. Sadece LYS’de çıkan konular(12.sınıf konuları gibi) için bir şey diyemem. Ama hem YGS hem LYS’de çıkan konuları ayrı ayrı çalışmak mantıksız geliyor. İkisini bir arada çalışıp ara ara da dediğim gibi soru çözerseniz bence verim alabilirsiniz.
Son olarak size LYS geometride yaptığım 1 yanlışın hikayesini anlatayım. Ben geometride tüm soruları çözdükten sonra kontrol için başa döndüm. Kitapçıkta 23.soruya geldiğimde 3-4 dakika vardı. Soruya ve çözümüme baktım ve sağlamasını yaptım ama yanlıştı. Sonra tekrar çözdüm ve tam doğru cevabı bulduğumda silerken gözetmen “Kalemleri bırakın!” dedi. Tamam MF-3 için geometri sorusunun çok bir puan değeri yok ama yine de doğrusunu bulmuşken işaretleyememek biraz üzüyor.

Dediğim gibi geometri bebek gibi bakım ve ilgi isteyen bir ders. Bu yüzden önemseyin ve emek verin. Sormak istedikleriniz için instagram DM dememe gerek yok sanırım. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Geometriye Nasıl Çalıştım? Çalışma Önerilerim Neler? Geometriye Nasıl Çalıştım? Çalışma Önerilerim Neler? Reviewed by Bensu on Eylül 06, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.