Organik Kimya’ya Nasıl Çalıştım & Önerilerim Neler?

Merhaba! Okullar açıldığına göre hem 12.sınıflar hem de mezunlar için organik kimyaya çalışma zamanı geldi diye düşündüm. Organik kimya lisede sizin için nasıldı bilemem ama benim için en baştan beri efsaneydi. 12.sınıfta gördüğümüz için hep merak etmiştim. Zaten kimyayı seviyordum ama organik tam benim dersim oldu. Genelde arkadaşlarımdan ve çevremden organikte çok zorlanıldığını gördüm ve böyle bir yazı yazmak istedim. Organik kimyanın zor bir tarafı yok aslında, sadece düzenli çalışmayı ve çok soru çözmeyi gerektiriyor. Tabii çok soru çözmekten kastım çok soru tipi görmek. O zaman daha fazla uzatmadan nasıl çalıştığımı anlatmaya başlıyorum.
İlk ve en önemli önerim dersi derste dinlemek ve günü gününe çalışmak. Organik kimya ilk seferde kendinizin okuyarak anlayacağı bir ders değil. Uygulama isteyen ve sorular hakkında yorum yapmayı bir hocanın öğretmesi gereken bir ders. Kendi çalışıp yapanlara saygım sonsuz ama ben şimdi dönüp baktığımda önce bir hocadan dinlemek sonra kendi tekrarımı yapmak benim için en verimlisi olmuş diye düşünüyorum. Okulda ya da kursta hocanın anlattıklarını, söylediklerini not alıyordum. Eve geldiğimde o gün içinde mutlaka o gün gördüklerimizi tekrar edip o konuyla ilgili soruları çözüyordum. Ben organik kimya için Palme’nin Organik Kimya Soru Bankası kitabını ve Palme LYS Kimya’yı kullandım. Şimdiye kadar hiç kitap önerisi yapmadım, haddime de olduğunu düşünmüyorum. Ama ben bu iki kitaptan kimya adına çok memnun kaldım. Dediğim gibi o gün içinde testleri çözüyordum ve Palme’nin kitaplarında yanlarda olan bilgileri ve örnekleri okuyordum. Tabii en önemli şey yapamadıklarınızı hocalarınıza sormak. Bu bütün dersler için geçerli sadece organik kimya için değil. Yapamadığınız bir soru olduğunda aklınızda en ufak bir soru işareti bile kalsa mutlaka hocalarınıza sormaya çalışın.
Organik kimyanın tüm konularını bitirdikten sonra ise bol bol deneme çözerek konuları unutmanızı engelleyebilirsiniz. Bu dönemde tavsiyem özellikle çok önemsediğiniz ve bolca sorulan bilgileri ufak ufak not almanız ve bu notları tekrar etmeniz. Bunu diğer dersler için de uygulayabilirsiniz aslında. Daha önce yazılarımda hiç bahsetmemiştim ama ben sınav senemde yapamadığım soruları genelde kesip yanımda taşıyordum. Hem tüm kitapları yanımda taşımamış oluyordum hem de daha çok dikkatimi veriyordum. Özellikle tıp istediğim için birçok biyoloji kitabı çözdüm ve onları da yanımda taşımamak için keserek sorularımı sordum. Kitaplarınıza kıyamıyor olabilirsiniz ama inanın bir sene kullanacağınız kitaplar için kendinizi yormanıza ve sırt ağrısına değmez.

Uzun lafın kısası organik kimya için ben dersi derste dinledim, bol bol tekrar yaptım, günü gününe testleri çözdüm ve konular bitince de deneme çözdüm. Bu şekilde çalışarak LYS’de organik kimya kısmında hiç hata yapmadım. Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Bundan sonra instagramda ve blogta daha çok ders çalışma temalı yazı ve fotoğraflar görebilirsiniz. Umarım hepimiz için çok güzel bir sene olur. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Organik Kimya’ya Nasıl Çalıştım & Önerilerim Neler? Organik Kimya’ya Nasıl Çalıştım & Önerilerim Neler? Reviewed by Bensu on Eylül 18, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.