Tıp İle İlgili Dizi Önerileri

Merhaba! Daha önce Tıp İle İlgili Film Önerilerimi yazmıştım. Bugün de dizilerden bahsetmek istiyorum. Hem Tıp okuyanların hem de okumak isteyenlerin severek izleyebileceğini düşünüyorum. Çünkü öğreticiliğinin yanında motivasyon açısından da çok yararlı. Dizileri kendinize ödüllendirme ve moral kaynağı olarak kullanabilirsiniz. Çok bunaldığınızda ve gerçekten motivasyonunuz çok düştüğünde açıp bir bölüm izlemek ve sonra gerçekten moraliniz düzelmiş bir şekilde dersinize dönmek sizin için zaman kaybı değil daha çok zaman kazanmak demek. Bunun dışında diziler sizin için ödül de olabilir. Örneğin planladığınız şekilde çalışmanın ya da koyduğunuz net hedefine ulaşmanın ödülü takip ettiğiniz dizinin bir bölümünü izlemek olabilir. Bunun yanında dizi izlemenin ingilizcenizi geliştirmek için de çok yararlı olacağını düşünüyorum. O zaman daha fazla uzatmadan tıp ile ilgili dizilere geçelim.

House M.D

Tıp dizileri denince akla ilk gelen dizi House olur. Genelde mezun olan her doktor bu diziyi bir kez bitirmiştir ve “House izlemeden mezun olunmaz.” denir. House aslında denildiği kadar öğretici ve akıcı bir dizi. Ben de 5.sezonuna kadar izledim ve şimdi keşke hiç bitmese daha çok izlesem diyorum. Tıp okuyanların da okumak isteyenlerin de izleyebileceği bir dizi diye düşünüyorum. İzlerken hem House’u eleştirip hem de ona hayranlık duyuyorsunuz. Bu yüzden hem “Nasıl bir doktor olmamalıyız?” hem de “Nasıl bir doktor olmalıyız?” sorularına cevap bulabilirsiniz. Eğer izlemediyseniz House kesinlikle ilk tercihiniz olmalı.

Grey’s Anatomy

Bu dizi aslında Türkiye’de Doktorlar olarak da biliniyor. Doktorlar’ın büyük bir bölümü birebir Grey’s Anatomy’den alınmış. Tabii genelde diziler orjinalleri kadar başarılı olmuyor bu yüzden Grey’s Anatomy’e Doktorlar yüzünden önyargı ile yaklaşmayın. House’da olduğundan farklı olarak burada anlatılan doktorlar alanlarında uzmanlaşmış kişiler değiller ve bu yüzden özellikle Tıp öğrencileri ve yeni mezunlar için yararlı olabilir diye düşünüyorum. Ayrıca House’da olduğundan daha fazla özel hayat ve ikili ilişkiler yer alıyor dizide. House’dan sonra ikinci önerim kesinlikle Grey’s Anatomy.

Bu iki dizi benim daha önce izlediğim ve hakkında bilgi sahibi olduğum dizilerdi. Bundan sonrası ise bildiğim ancak izlemeye fırsat bulamadığım diziler olacak. Eğer House ve Grey’s Anatomy’den başka diziler izlemek isterseniz bunlara da bakabilirsiniz.
  • The Knick
  • ER
  • Monday Mornings
  • Do No Harm
  • Rescue
  • Chicago Med
  • Code Black
  • Perception
  • Saving Hope


Dediğim gibi bu dizileri hiç izlemedim ama eğer tıpla ilgili bu ya da bunlar dışında dizi izliyorsanız önerilere açığım. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Blogta görmek istediğin konular ve ya önerileriniz için DM’den ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tıp İle İlgili Dizi Önerileri Tıp İle İlgili Dizi Önerileri Reviewed by Bensu on Eylül 09, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.