Tıpçının Bir Hafta Sonu

Merhaba! Bol çalışmalı bir hafta sonunu geride bırakmışken böyle bir yazı yazmaya karar verdim. Aslında çok çalışmış sayılmam ama yine de neredeyse yapmam gereken her şeyi yaptığım için içim rahat bir şekilde bunu söyleyebiliyorum. Hem ders çalışıp hem de kendime zaman ayırabildiğim bir hafta sonu oldu. Tabii bunda derslerin yeni başlamasının ve daha çok fazla ilerlememizin de etkisi var. Bu sene de sunum biriktirmeden gününe çalışarak ilerlemek istiyorum. Umarım istediğim şekilde ilerleyebilirim. O zaman daha fazla uzatmadan klasik bir hafta sonumu ve neler yaptığımı anlatmaya başlıyorum.

Ben hafta sonunu Cuma akşamından başlamış sayıyorum aslında. En sevdiğim zamanlar zaten Cuma akşamı ve cumartesi günü Öncelikle şunu söylemeliyim ki üniversiteye geçtiğimden beri hafta sonları sınav senesindeki gibi erken kalkmamaya başladım. Genelde hafta içinin yorgunluğunu bu uykularla atabiliyorum. O yüzden genelde geç uyanıyorum. Kalktıktan sonra duş kahvaltı falan derken zaten öğle saatlerini buluyor. O saatten sonra genelde masanın başına oturuyorum ve kalan sunumlarımı hallediyorum öncelikle. Sunum çalışırken ses kayıtları ve derste aldığım notlarla birlikte özet çıkarıyorum kendime. Özellikle hocanın önemli dediği yerleri vurguluyorum ve sınava yakın tekrar ederken o bölümlere daha çok dikkat ediyorum. Daha sonra ise o blok için kullandığım kitaplardan tekrar yapıyorum. Örneğin bu blok için Doğan Taner’in Fonksiyonel Nöranatomi kitabını kullanıyorum ve çok da iyi bir anlatımı olduğunu düşünüyorum. Daha sonra ise bu kitaptan post-it’lere notlar çıkarıyorum. Bunları da sınav döneminde otobüste ya da metroda okumam kolay olur diye düşünerek ve takıldığım bir nokta olduğunda kolay bulmak amacıyla yapıyorum. Tabiki dersler henüz ağırlaşmadı. Özellikle sınava yakın dönemlerde ikisini birlikte yürütebilecek miyim diye endişelerim var. Ama çok sıkı çalışanlar var ve bunu PDÖ’de görebiliyorum. Bu yüzden biraz daha kendimi zorluyorum. Hafta sonları tabiki dışarı çıkıp gezdiğim zamanlar da oluyor. Ama genelde 1-1,5 günüm çalışmakla geçiyor diyebilirim. Örneğin bu hafta sonu Pazar kahvaltısını dışarıda yaptık ve eve dönüp masaya oturmam öğleden sonrayı buldu. Dediğim gibi tıp fakültesinde okumak kesinlikle tüm gün ders çalışmak değil. Hafta içi de hafta sonu da kendinize ayıracak zamanınız oluyor. Dediğim gibi Pazar günü de saat 2 gibi çalışmaya başladım ve kitap tekrarımı hallettim.


Hafta sonuna çok fazla çalışma bırakmayı sevmiyorum çünkü daha çok dinlenerek geçirmek istiyorum. Bu yüzden genelde hafta içi akşamları yaklaşık 3 saat çalışmayı kendime alışkanlık haline getirmeye çalışıyorum. Şimdilik hastalık dışında iyi gidiyor, umarım bunu devam ettirebilirim. Sizin çalışmalarınız nasıl gidiyor? Umarım her şey yolundadır. Bu arada blogta görmek istediğiniz ya da merak ettikleriniz için instagramdan yazabilirsiniz. Umarım unuttuğum bir şey yoktur. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tıpçının Bir Hafta Sonu Tıpçının Bir Hafta Sonu Reviewed by Bensu on Eylül 28, 2017 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.