Müzik Dinleyerek Ders Çalışmak

Merhaba! Çook uzun bir aradan sonra buradayım. Aslında bu sürede Nöranatomi ile uğraştığımdan buralara pek uğrayamadım. Ama sosyal medyada müzikle ders çalışmak konusundan çok fazla şey görünce mutlaka bahsetmek istedim. Burada bahsedeceklerim sadece benim deneyimlediğim şeyler değil, hakkında araştırma yaptığım ve uzmanlar tarafından da onaylanan şeyler. O zaman müzikle ders çalışmak verimli mi verimsiz mi konuşmaya başlayalım.
Öncelikle bahsetmek istediğim konu müziğin türü ve o sırada çalışma stiliniz. Müzik ders çalışırken sizin dikkatinizi dağıtmamalı. Aksine sizin rahatlamanıza ve daha keyifli şekilde ders çalışmanıza yardımcı olmalı. Bu yüzden ders çalışırken genelde sözlerini bilmediğiniz yabancı şarkıları ya da söz olmadan hafif melodileri dinlemeyi tercih edebilirsiniz. Bunu söylememin sebebi o an okuduklarınızı karıştırmanızı ya da dikkatinizin dağılmasını önlemek. Çalışma stiliniz derken anlatmaya çalıştığım ise konu çalışmanız, tekrar yapmanız ya da test çözmeniz. Konu çalışırken ya da tekrar yaparken dikkatinizin dağılmaması ve konu bütünlüğünü korumanız çok önemli. Bu yüzden özellikle bu zamanlarda müzik dinlemekten kaçınabilirsiniz. Ancak tavsiye etmediğim şey ses olduğu için tıkaç kullanmanız. Tavsiye etmiyorum çünkü sınava gireceğiniz ortamı önceden bilmiyorsunuz ve belki de şuan çalıştığınız ortamdan bile daha sesli olacak. Örneğin belki Türkçe paragraflarını okurken araba sesi duyacaksınız ya da okulunuza yakın bir yerde inşaat olacak ve onun seslerini duyacaksınız. Bunu o an engelleyemeyeceksiniz ve sınavınıza konsantre olacaksınız. Hatta sınav anında o seslerin varlığı bile duymayacaksınız. Bu yüzden evde ya da kütüphane gibi ortamlarda çalışırken de kulaklarınızı tıkamayın. Siz olabildiğince kendinizi çalıştıklarınıza verin ve konsantrasyonunuzu bozmamaya çalışın.  Ben bunları söylüyorum çünkü kendi sınav senemde özellikle test çözerken müzik dinliyordum ve açıkçası bunun yararını da fazlaca gördüm. Sınava girdiğim okul cadde üzerindeydi ve sesli ortamda çalışmaya alıştığım için bu durum hiç rahatsız etmemişti beni.
Ancak bir konudan özellikle bahsetmek istiyorum. Genelde müzik dinlerken telefondan kulaklık dinliyoruz ve o esnada şarkı geçmek, sesini kısmak vb. bazı sebeplerle telefona bakıyoruz. O esnada telefonda gelen bir mesajı görüyoruz. İçimizde bir merak var açmak istiyoruz ama bir yandan da açarsak sohbetin devam edeceğini ve çalışmanın yarım kalacağını biliyoruz. Bu tarz durumları yaşamamak için müziği bilgisayar ya da tablet gibi dikkatinizi dağıtmayacak aletlerle dinlemenizi tavsiye ediyorum. Özellikle bilgisayarda hazır listelerden(ki ders çalışmak ve motivasyonunuzu artırmak için hazırlanmış binlerce liste var) birini açıp, arkada o çalarken siz de testinize odaklanabilirsiniz. Matematik ve geometri için bunu daha da çok tavsiye ediyorum diyebilirim.
Son olarak müzik dinlediğiniz platform çok önemli. Youtube, Spotify ve daha birçok platform arasında benim en sık kullandığım Spotify. Bunun sebebi Youtube’da olduğu gibi şarkıların klipleri olmaması ve böylece dikkatimin dağılmaması. Bunun yanında Youtube’da birçok farklı içerik olduğu için müzik dinlemek için bile girsem müzik dinlemenin dışında eğlence amaçlı videolar da izliyorum ve bu zaman kaybetmeme neden oluyor. Bu yüzden genelde Spotify’dan ders çalışmak için hazırlanmış listelerden birini açıp onun eşliğinde ders çalışıyorum.

Bu anlattıklarım tamamen kişisel deneyimler bu yüzden eğer siz müzikle çalışmayı deneyip verim alamadıysanız bu şekilde ders çalışmak mantıklı olmaz tabiki. Umarım sizin için yararlı bir yazı olmuştur. Blogta görmek istediğiniz yazılar için bana instagramdan ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın. Bol verimli çalışmalar!
Müzik Dinleyerek Ders Çalışmak Müzik Dinleyerek Ders Çalışmak Reviewed by Bensu on Ekim 22, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.