Ailenin Yanında Okumak vs. Şehir Dışında Okumak

Merhaba! Uzun zamandır üniversiteye hazırlananlara yönelik yazmıyordum. Hem bu konuda yazmayı özlediğimden hem de ailemin yanında üniversite okuduğumdan bu konudaki fikirlerimi sizinle paylaşabilirim diye düşündüm. İlk olarak söylemek istediğim şey burada anlatacaklarım sizin bölüm tercihinize ve ailenize bağlı olan şeyler. Ne demek istediğimi zaten yazının içerisinde de açıklayacağım. O zaman bu konu hakkındaki düşüncelerime geçelim.


İlk olarak söylemek istediğim şey maddiyat tabiki. Bunu söylüyorum çünkü devlet yurdu çıkmadığı için özel yurtlara para vermek zorunda kalan birçok arkadaşım var. Bunu söylüyorum çünkü özel yurtlar neredeyse bir evi geçindireceğiniz parayı alıyorlar. Bunun yanında eve çıktığınızda da hem maddi yükü altında kalıyorsunuz hem ev arkadaşlarınızla anlaşma ve bunu yıllarca sürdürme durumu ortaya çıkıyor hem de yıllardır annenizin yaptığı onca işi siz üstleniyorsunuz. Okurken bunu yapmak hiç de kolay olmuyor tabiki. Yaparım bir şekilde ne var ki diye düşünmeyin. Bunu gözünüzü korkutmak için söylemiyorum ama özellikle Tıp, Mühendislik vb. ders ve çalışma yoğunluğu fazla olan bir bölümde okuyacaksınız bırakın ev işlerine kendinize bile zor zaman ayırıyorsunuz.


Şimdi düşünecek olursak ailenizin yanında yaşadığınızda eve gelince yemeğiniz olacak ve tek sorumluluğunuz ders çalışıp ailenize biraz yardım etmek olacak. Yani şuan süregelen alışkanlıklarınızdan ödün vermek zorunda değilsiniz. Kendi odanız, kendi şehriniz yani anlayacağınız bildiğiniz yerler ve kişiler. Uyum problemini sadece lise-üniversite geçişi için yaşayacaksınız, yeni bir şehir ve ortam için değil.


Bunun yanında dezavantajları da var tabii. Örneğin şehir dışında yaşayacağınız isteyince girip isteyince çıkmak gibi bir lüksünüz yok. En azından kendim için konuşursam bu şekilde yaşamıyorum. Aynı zamanda bunu yapacak vaktim de yok. Ama yurtta ya da evde yaşayan arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla ilk birkaç aydan sonra her akşam dışarı çıkıp gezeyim diyebilen kimse olmuyor. Bu yüzden ben bu konuda çok sorun yaşamıyorum ki eğer sorun yaşayacak olursanız bunu ailenizle konuşarak çözebileceğinize inanıyorum.


Şehir dışında okumanın en sevdiğim yanı tamamen kendi ayaklarınızın üzerinde durabilmeniz bence. Bu kısa süreli bir seyahat olmadığı için neredeyse tamamen başka bir şehre yerleşip tek başınıza yolculuk yapmayı, okulun ve yurdun sorunlarıyla uğraşmayı, faturaları, alışverişi yani kısacası her şeyi öğrenmeniz ve kendiniz yapmanız gerekiyor. Bu da size ister istemez kendi ayaklarınızın üzerinde durmanızı sağlıyor.


Sevdiğim bir diğer yanı da yeni bir şehri keşfetmek. Bunu herkes yapmıyor belki de ama bence geldiğiniz andan mezun olana kadar o şehir artık sizin ikinci eviniz oluyor. En başta bocaladığınız, belki dönmeyi düşündüğünüz, belki kaç kere düşmenizin ve aynı zamanda kalkmanızın sebebi ama orası artık sizin ikinci eviniz. Bunu söylüyorum çünkü ailenizin yanından çok okuduğunuz şehirde zaman geçiriyorsunuz. Bu yüzden de o şehri tanıyıp öğrenmeniz ve sevmeniz gerekiyor. Dediğim gibi bence bu yeni doğduğunuzda yaşadığınız çevreyi tanıma süreci gibi. Bir şehri tam anlamıyla öğrenmek bence orada yaşamakla oluyor.


Benim şehir dışını tercih etmememin en büyük sebeplerinden biri de çok uyumlu bir insan olmamam. Yurtta ya da evde kaldığınızda artık yaşadığınız yer tamamen size ait değil ve o şekilde davranmamanız gerekiyor. İstediğiniz gibi dağınık olamazsınız ya da aşırı bir düzen bekleyemezsiniz. Çünkü karşınızdaki insan sizinle aynı olmak zorunda değil. Bunun yanında siz çok yüksek sesli alarmla uyanmak isterken oda arkadaşınızın erken kalkması gerekmediği durumlarda alarmı kısmanızı isteyecek. Sırf bu yüzden bile alarmı duymayıp sabah derslerine geç kalan arkadaşlarım oldu. Bu bahsettiklerim en küçük sorunlar tabii ama dediğim gibi ben çok sabırlı ve anlayışlı bir insan olmadığım için bunları göze alamadım sanırım.


Son olarak söylemek istediğim şey ben ailemin yanında okumaktan mutluyum. Bazen daha özgür olmayı, istediğim saatte çıkıp dönmeyi istiyorum ama sanırım şuanki rahatlığım bunlara ağır basıyor. Bugünlük benden bu kadar. Umarım karar vermenize az da olsa katkısı olmuştur. Bunlar benim kendi fikirlerim ve burada kalmayı ben istedim. Siz de başkalarının fikirlerine göre değil, kendi fikir ve isteklerinize göre bir tercih yaparsanız üniversite hayatınız boyunca daha mutlu olursunuz diye düşünüyorum. Kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Ailenin Yanında Okumak vs. Şehir Dışında Okumak Ailenin Yanında Okumak vs. Şehir Dışında Okumak Reviewed by Bensu on Aralık 08, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.