Planlayıcılar | Kullanım Ve Tasarım Önerileri


Merhaba! Ben Ömer ve bu benim blogtaki ilk yazım. Bu yazımda size planlayıcıların ve planlı olmanın öneminden, planlayıcı tasarımı ve kullanım önerilerimden bahsedeceğim.

Planlayıcılarla tanışmam yaklaşık 6 ay önce oldu. Sürekli Bensu'nun ajanda paylaşımlarını görüyordum ve bir gün dedi ki: "Sen neden planlayıcı tasarlamıyorsun?"
Bana bir kaç örnek atmasının ardından 3 farklı planlayıcı sayfası tasarladım ve diğer illüstrasyonlara göre daha basit(baya basit) olduğunu fark ettim.

Tabi bu yaptıklarım çok sade tasarımlardı. Birkaç geometrik şekil ve noktalı çizgilerden oluşan basit sayfalardı. Git gide bu konuda kendimi geliştirdim ve şuan hem bir marka için tasarım yapmaktayım hem de internette yazdırılabilir ürünler satmaktayım.

Peki derseniz ki nedir bu planlayıcı benim ne işime yarayacak?

Öncelikle kimler için önemli olduğunu düşünürsek aslında her yaş ve her sınıftan insana bir şeyler katacağını düşünüyorum.
İster öğrenci olun ister ev hanımı sizin için hayatınızı kolaylaştıracak, hayatınızı düzenlemede size yardımcı olacaktır. Gerek ders notları gerekse mesleki işler konusunda yada evde işlerinde ufak notlar hayatınızı kolaylaştıracaktır.

Daha planlı olmanın faydaları nelerdir?

Planlı olmak, her zaman sizi öne geçireceği gibi bunu yazılı bir şekilde de yaparsanız geriye dönük ya da ilerisi için planlarınızı kolayca kontrol edebilirsiniz.
Öğrenciler için daha faydalı olacağını düşünüyorum. Bir güzel yanı ise not defteri gibi kullanabilme şansımızın olması. Son 10 sayfasını notlar sayfası gibi kullanıp aklınıza gelen anlık fikirleri ya da ufak notları yazabilirsiniz. Sınava hazırlanan öğrenciler günlük soru sayısını takip edebilir ya da konu eksiklerini kolayca kapatabilir. Aslında planlamaktan öte bunları uygulamak önemli tabiki.

Planlayıcı tasarlarken nelere dikkat edilmeli?

Planlayıcı sayfaları tasarlayıp satan biri olarak önerim kesinlikle kendiniz tasarlamanız. Çünkü her insanın düşünceleri, yaptıkları, birbirinden farklıdır.
Başkasının yaptığı tasarımlarda “Keşke burası böyle olmasaymış.” diyeceğiniz yerler olabilir. O yüzden n'apıyoruz? Kendimiz tasarlıyoruz. Öncelikle işe çizgisiz bir defter alarak başlıyoruz. Eğer sizin de benim gibi çizgileri çekerken eliniz kayıyorsa noktalı defterlerden alabilirsiniz. Yine de yanında bir cetvel şart... Örnek olması açısından bir videomu da aşağıya bırakıyorum, isterseniz ona da bakabilirsiniz.

Daha sonra Instagram, Pinterest ya da Youtube’dan planlayıcı tasarım postları ve videolarını inceleyip en beğendinizi kişiselleştirip çizmeye başlıyoruz. Derseniz ki ben bunlarla uğraşamam internette birbirinden güzel planlayıcıları yeni yıl daha başlamamışken satın alabilirsiniz tabiki.
(https://www.etsy.com/shop/bodesignstore)

Bence kendinize yeni yılda bir iyilik yapın ve 2018’i planlamaya şimdiden başlayın. Eminim ki sizi daha ileriye taşıyacaktır. Şimdiden yeni yılınızı kutluyorum. Umarım 2018 size mutluluk getirir. Kendinize iyi bakın…

Bana Instagram adresimden ulaşabilirsiniz: Omerirezb


Planlayıcılar | Kullanım Ve Tasarım Önerileri Planlayıcılar | Kullanım Ve Tasarım Önerileri Reviewed by Bensu on Aralık 29, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.