Soru-Cevap 2


Merhaba! Bugün daha önce de yaptığımız soru-cevap yazısıyla buradayım. Arada bu tarz şeyler yapıp hem Tıp fakültesi hem de daha önceki eğitim hayatımla ilgili sorduklarınızı cevaplamak güzel oluyor. Böylece daha aktif şekilde sizin kafanızdakilere de yanıt bulmuş oluyoruz. Sözün kısası en sevdiğim yazılardan birini yazacağım J O zaman sizin sorularınıza ve cevaplarına geçelim.

  • 6 yıl Tıp okumaya, diğer arkadaşlarından daha fazla çalışmaya değer mi?


Aslında bu kişiden kişiye göre değişir. Tıp eğitimi çok zor ve çok yoğun bir eğitim. Hiç bitmeyecek bir öğrenme süreci var ve ben artık araştırmayacağım, öğrenmeyeceğim diyemiyorsunuz. Değer mi derseniz ben bu yola severek, isteyerek ve bilerek çıktığım için değer diyorum. Çünkü bu yaptığın işi sevmekle ilgili. Eğer bu işi sadece maaşı ya da garanti iş olması için yapacaksınız büyük ihtimal okul ilk yıllarında bırakmayı düşünürsünüz. Gerçi bu soru sınav döneminde gelse değmez diye bağırabilirdim bile. Ama ne yaparsınız tatilde olunca işin zorluğu unutuluyor.

  • Hangi liseden mezunsun ve lise hayatın boyunca da çok çalışıyor muydun?


İzmir’de özel bir lisede burslu olarak okudum. Hayatım boyunca hep düzenli çalışan bir insan oldum. Yani çok çalışıyor muydum derseniz, aslında sınav senelerinde hep diğer arkadaşlarımdan daha az çalışırdım. Çünkü düzenli olarak çalışma alışkanlığım vardı ve son yıla ya da son güne bırakmazdım. Örneğin genelde geceleri çok geç saate kadar çalışan çok öğrenci görüyorum. Bense üniversiteye kadar hiç 12’den daha geç bir saate kadar ders çalışmadım. 12 bile çok nadirdir açıkçası. Tabii üniversitede işler biraz değişti.

  • Tıp ya da iyi bir bölüm kazanmanın liseye bağlı olduğunu düşünüyor musun?


Aslında kesinlikle ilişkili diyemem. Çok iyi liselerde okuyup istediği yere yerleşemeyen öğrenciler kadar açık liseden ya da meslek lisesinden Tıp ya da mühendislik kazanan öğrenciler de var. Bu daha çok emek vermek ve doğru çalışmakla ilgili bir şey diye düşünüyorum. Lisenin tek etkisi sizin çalışmanızı kolaylaştırması ya da daha fazla çalışmanızı gerektirmesi. Demek istediğim lisede iyi bir okulda olmanız dersleri daha iyi öğrenmenizi sağlayabilir. Ama bu da size bağlı, sonuçta hiçbir lise öğrenciye zorla bir şeyler öğretemiyor.

  •  Tıp fakültesinde onca bilgiyi nasıl ezberliyorsunuz?


Gerçekten en çok zorlandığımız noktalardan biri ezberlemek. Bunu da en aza indirmeye çalışıyoruz. Mantığını anlayarak öğrendiğimiz her bilgi kalıcı oluyor ve ezberlememize gerek kalmıyor. Anatomide bile bir mantık var ve büyük bir kısmını bu mantık sayesinde aklımızda tutuyoruz. Ama yine de ezberlemek zorunda olduğumuz çok fazla şey oluyor. Elimizden geldiğince kodlamaya ve geçmiş konularla bağdaştırarak aklımızda tutmaya çalışıyoruz.

  • Lisede yıl sonu not ortalamaların ve diploma notun nasıldı?



Hatırlamadığım için e-okul’dan hepsine baktım. 9.sınıfta 93,62; 10.sınıfta 90,81; 11.sınıfta 94,94; 12.sınıfta 97,79’muş. Diploma notum ise 94,29’du.  
Soru-Cevap 2 Soru-Cevap 2 Reviewed by Bensu on Ocak 24, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.