Nasıl motive oluyorum? Nasıl motive kalıyorum?

Herkese merhaba! Bugün birçok kişinin sorun yaşadığını düşündüğüm bir konu hakkında yazmak istedim: Motive olabilmek ve motive kalabilmek. Aslında bu tamamen kişiye özel olan bir şey diye düşünüyorum. Yani sizi motive eden şey size özeldir ve bir başkası için bir anlamı olmayabilir. Ama temel olarak sizi motive eden; yaptığınız işi sizin sevdiğiniz, yaparken keyif aldığınız bir hale dönüştürmeniz. Bu sadece ders çalışma konusunda geçerli değil. Okumak istediğiniz bir kitaba başlarken, öğrenmek istediğiniz bir dile çalışmaya başlarken ya da spor yapmaya başlarken kendinizi motive etmeniz gerekebilir. Böyle durumlarda bence en güzel motivasyon kaynağı bu işi bitirdiğinizdeki halinizi düşünüp o halinizle gurur duymanızdan geçiyor. Örneğin spor yapmayı sürekli erteliyorsanız fit bir vücuda sahip olduğunuzda ya da kilo verdiğinizde kendinizi ne kadar iyi hissedeceğinizi düşünün. Ya da yarınki sınava biraz daha iyi hazırlanıp daha iyi bir not aldığınızda yaşayacağınız sevinç ve kendinizle gurur duyma anını düşünün. Bence bunlar en büyük motivasyon kaynağı.
Kendi sınav dönemimde çok uzun bir süre çalışmak zorunda olduğum için yorulduğum, pes etmek istediğim zamanlar oldu. YGS-LYS sürecinde yoğun tempoyla çalışan her öğrenci bu aşamalardan geçer mutlaka. O zamanlar düşündüğüm şey istediğim okulu ve bölümü kazandığımda yaşayacağım mutluluktu. Sadece benim değil sevdiklerimin de bunu duyunca benimle birlikte ne kadar mutlu olacağını biliyordum. Her yaptığınız şeyde gelecekte yapmak istediğiniz mesleğe ya da olmak istediğiniz yere bir adım daha yaklaşmış olacaksınız. Bunu düşünmek bile bir motivasyon kaynağı bence.
Yine de eğer bu tarz soyut şeyler sizi mutlu etmiyorsa hedeflediğiniz, yapmak istediğiniz şey her neyse onun fotoğrafını ya da adını her yere koyarak sürekli gözünüzün önünde durmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin çalışma masanıza istediğiniz üniversitenin fotoğrafını ya da tıp fakültesi istiyorsanız beyaz önlük giydiğiniz bir fotoğrafınızı koyabilirsiniz. Aynı şekilde telefonunuzun ekranına ve odanıza da motivasyon sözleri koyabilirsiniz. Dinlenme ortamına ise bu tarz şeyler koymak pek doğru değil bence. Saatlerce çalışıp verdiğiniz kısacık bir molada o sözü görmek mola sürenizde rahatlayıp kafanızı boşaltmanıza engel olabilir diye düşünüyorum.  

Bunların dışında benim gibi kırtasiye eşyalarına bayılan biriyseniz aldığınız bir kalem bile sizi motive edebilir zaten. Aslında söyleyecek daha çok şeyim var ama bu yazıyı çok uzun tutmak istemiyorum. Umarım yazdıklarım sizin için yararlı olur. Şimdilik benden bu kadar, hepinize musmutlu günler! 
Nasıl motive oluyorum? Nasıl motive kalıyorum? Nasıl motive oluyorum? Nasıl motive kalıyorum? Reviewed by Ömer İrez on Ağustos 04, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.