Nasıl Not Alıyorum? Ne sıklıkla tekrar yapıyorum?

Merhaba! Instagram’da yaptığım anket sonucunda bu yazı daha çok istendi. Her ne kadar gönlüm diğer yazıdan yana olsa da her zaman söylediğim gibi esas olan sizin görüşleriniz. O zaman daha fazla uzatmadan nasıl not aldığımdan bahsetmeye başlayayım.
İlk söylemek istediğim şey not almakla tüm konuyu yazmanın aynı şey olmadığı. Çünkü öğrendiğiniz konuyu eğer olduğu gibi (yani okuduğunuz cümlelerle ve aynı uzunlukta) yazdığınızda bu aklınızda kalmasını sağlamıyor. Aksine daha çok zaman kaybediyorsunuz ve “O kadar çalıştım, neden olmadı?” diye daha stres oluyorsunuz. Bu yüzden en önemli şey bence not alırken çalışma stilinizin gerçekten bu olduğundan emin olmak ve not almanın mantığını anlamak. Bir konuyu çalışırken not almak ya da özet çıkarmak kendi cümlelerinizle yazmakla olur bence. Yoksa kitaptaki önemli yerlerin altını çizseniz de bir fark olmaz bence. Tabiki her cümleyi kendi cümleniz gibi yazamazsınız. Ama dönüp baktığınızda kendi cümlelerinizle ifade ettiğiniz kısımların daha akılda kalıcı olduğunu göreceksiniz. Bazen zor olabiliyor bu şekilde not almak ama gerçekten deneyince yararını görebilirsiniz. Özellikle de bunu kendi çizimlerinizle birleştirirseniz konuyu bence çok rahat anlarsınız. Ben geçen sene tüm dersleri çalışırken kendi notlarımı çıkarıyordum. Bu sene biraz zor gelmişti ama fark ettim ki not almak gerçekten akılda kalıcılığı çok artırıyor.
Şimdi gelelim en önemli noktalardan birine: Tekrar yapmak. Bu aslında tüm hayatınız boyunca yapmak zorunda olduğunuz bir şey. Bu yüzden de tekrar yapmayı alışkanlık haline getirirseniz öğrendiklerinizi unutma problemi yaşamazsınız diye düşünüyorum. Aslında tekrar yapmak için en ideal zamanlar bilgiyi öğrendikten sonra ilk 2 gün, 1 hafta, 1 ay, 3 ay ve 6 ay sonrası. Ama ben 2 aylık bloklardan sorumlu olduğum için (final hariç) 2 gün, 1 ay ve 2 aylık tekrarları yapıyorum. Bu şekilde bilginin daha kalıcı olduğunu ve gittikçe daha kolay hatırladığımı söyleyebilirim.
Aslında özet olarak not alırken dikkat etmeniz gereken şey bence kendi cümlelerinizi kullanmanız ve bunu şekiller şemalar çizerek görsel hafızanızla da desteklemeniz. Tekrar ve şemalar dışında bilgileri aklınızda tutmak için şifreleme yöntemini kullanabilirsiniz. Size çağrıştırdığı bir kelimeyle ya da bir nesneyle bilmeniz gereken kelimeyi aklınızda ilişkilendirirseniz hatırlama konusunda daha rahat edersiniz. Bunlar büyük ihtimalle başkalarına çok saçma gelecek cümleler ya da çağrışımlar ama size çok yardımcı olacağına eminim.
Bir diğer konu da eğer görsel hafızanız iyiyse çalıştığınız konuyu çalıştığınız renk kalemle eşleştirebilirsiniz. Böylece sınavda aklınıza o renk ve aldığınız notlar gelecektir. Ben Nöranatomi bloğunda bunu çok kullandım. Instagram’da paylaştığımda postlarda genelde farklı renkler kullandığımı görebilirsiniz zaten.
Akılda kalıcılığı artıran bir diğer şey de yazdıklarınızı maddelendirerek ve kısaltmalar kullanarak not almak. Eğer birbiriyle devam eden bir şey yazmayacaksanız bu yöntemi kullanabilirsiniz bence. Hem tekrar yaparken gözünüze de daha hoş görünür ve motive eder.

Umarım denediğiniz ve size yararlı yöntemler olur. Eğer denerseniz bana instagramda işe yarayıp yaramadığını yazmayı unutmayın. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Nasıl Not Alıyorum? Ne sıklıkla tekrar yapıyorum? Nasıl Not Alıyorum? Ne sıklıkla tekrar yapıyorum? Reviewed by Bensu on Kasım 19, 2017 Rating: 5

1 yorum:

  1. jel kaleminin markası nedir?faydalı paylaşımların için teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.