Yeni Dizi Alarmı | Şahsiyet



Merhaba! Çi’nin bitmesinin ardından yeni dizi arayışlarına girdim. Hâlihazırda izlediğim dizilerin yeni bölümleri gelene kadar yeni dizilere şans vermek en güzeli diye düşündüm. Puhu TV’ye bu aralar birçok yeni dizi geldiği için bir göz atmak istedim ve tabiki Şahsiyet direk gözüme çarptı. Gözüme çarptı çünkü kadrosu gerçekten çok başarılı olmuş. Haluk Bilginer, Cansu Dere, Şebnem Bozoklu ve daha birçok tanıdığımız isim var. Hal böyle olunca bunca isim kötü bir senaryoyu kabul etmiş olamaz diye düşündüm.

Gelelim dizinin konusuna. Başrolümüz Agah Bey emekli bir adliye memuru ve bir gün çok acı bir şekilde Alzheimer olduğunu öğreniyor. Öğrendikten sonra her şeyi unutacağından dolayı yıllardır ertelediği bir dizi cinayeti işlemeye başlıyor. Bu cinayetlerin hiçbiri aslında sebepsiz işlenmiyor tabii. Bir diğer başrolümüz Nevra komiser ise Cinayet Büro Amirliği’nde çalışıyor ve orada çalışan tek kadın. Bir yandan bunun zorluğuyla uğraşırken bir yandan da Agâh Bey’le yolları cinayetler nedeniyle kesişmek durumunda kalıyor.


Henüz dizinin 3 bölümü yayınlandı ve ben bir çırpıda izleyip bitirdim. Her ne kadar polisiyeden çok hoşlanmasam da dizide psikolojik açıdan çok iyi çözümlemeler olduğunu düşünüyorum. Örneğin Alzheimer olmuş bir adamın başta kabullenmeyişi, paniği; daha sonra yaşadığı psikoloji ve unutma korkusu bence çok güzel anlatılıyor dizide. Haluk Bilginer’in oyunculuğunu da katınca izlemesi hayli keyifli oluyor.



Dikkat çekmek istediğim bir diğer konuda dizide vurgulanan kadına şiddet ve kadın cinayetleri. Verdiği mesajlar açısından herkese örnek olması ve biraz oturup düşündürmesi bence çok iyi olmuş. Günümüzde yaşanan onca olaya rağmen hala televizyondaki bazı dizilerde bunun yanlışlığını vurgulamayı bırakın, özendirici hareketlerin olması herkesi çileden çıkarıyor diye düşünüyorum. Toplum olarak biz buna dikkat çeken dizilere destek vermeliyiz ki sayıları artsın, toplumun farkındalığı artsın. Bu konuda en beğendiğim sahneyi buraya bırakıyorum, biraz spoiler içerebilir ama bence diziye başlamanız için iyi bir sebep bu sahne.



Konusundan bahsederken de dediğim gibi Nevra komiserin birimindeki tek kadın olmasının getirdiği sorunlar, erkeklerin ona olan davranışları dizide çokça vurgulanıyor. Aslında bunlar şuan her meslek alanında olan şeyler. Geçtiğimiz günlerde TUS sonrası uzmanlık seçerken kadınlara bu tarz bir dayatma yapıldığını duydum. Ortopedi, beyin cerrahi gibi bölümlere kadın doktor istemiyorlarmış. Sebepler de bir o kadar saçma tabi: Doğum izni, kuvvetsiz olmak vs vs. Yaşadığımız toplumda hala böyle düşüncelerin olması ve birçok kadının böyle saçma sebeplerle önünün kesilmesi ne kadar yanlış! Aynı şiddet olayında değindiğim gibi biz bunları, kadınların yaşadıkları zorlukları saklamak yerine daha çok sesimizi çıkarmalıyız ki yol alabilelim, farkındalık yaratıp çözüm bulabilelim.


Dizide hepimizin tahmin ettiği gibi Agah Bey ve Nevra komiserin yolları bir noktada kesişecek. Benim asıl merak ettiğim de bu kesişmenin nasıl olacağı. Şimdilik yeni bölümleri sabırsızlıkla bekliyorum, bakalım devamı neler getirecek?

Sizin de bu yeni dizi hakkında yorumlarınızı merak ediyorum. Eğer hala izlemediyseniz dizinin ilk bölüm linkini buraya bırakıyorum. Bu arada bana destek olmak için reklamlara bir kez tıklarsanız çok mutlu olurum. Keyifli seyirler!

Yeni Dizi Alarmı | Şahsiyet Yeni Dizi Alarmı | Şahsiyet Reviewed by Bensu on Mart 24, 2018 Rating: 5

6 yorum:

  1. Ben henüz bu diziye başlamamış ama oldukça merak ediyordum. Sizin yazınızdan sonra vakit geçirmemem gerektiğini anladım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle pişman olmazsınız. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. İlk bölümünü izledim ve beğendim. Artık bir tv izleyicisi değilim. Sadece netflix, puhu tv gibi internet kanallarını izliyorum. Ben de merak ediyorum açıkçası yolları nasıl kesişecek. Güzel bir tanıtım yazısı. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum ben de 1-2 program dışında televizyon izlemiyorum artık. Sanırım internet dizileri her açıdan televizyonun önüne geçti. Teşekkürler yorumunuz için,
      Sevgiler.

      Sil
  3. Ben de ilk üç bölümü izledim ve çok beğendim. Zaten Haluk Bilginer'in olduğu bir yapımı da beğenmemem mümkün değil sanırım. Ben daha çok oyuncu takipçisiyimdir, oyunculuğunu bir sevmeye göreyim, çoğu bulunduğu yapımı sırf ondan ötürü beğenirim. Ama tabii, Şahsiyet zaten kendisi başlı başlına yine çok iyi bir yapım.
    Breaking Bad, Dexter, Momento ve Stranger Things yapımları ile mixlenmiş bir iş zaten kötü olamaz diye düşünüyorum. Bloğunuzu ve kategorilerinizi de beğendim, takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kadroyu görünce şans vermek istedim. Zaten bu tarz kaliteli yapımlarda kadro kötü olunca komik duruyor, insanın da izleyesi gelmiyor. Teşekkürler güzel yorumunuz için :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.